;



Onmogelijke bedrieger

Wat moeten we dus denken van al die profetieën die honderden jaren voor Zijn geboorte zijn geschreven en in Jezus zijn uitgekomen? Leonardo DiCaprio ... d.w.z. Frank Abagnale kan een goede bedrieger zijn geweest, maar hij liep tegen de lamp, nog voor hij mocht stemmen…

Als Jezus iets is, dan geen betere uitvoering van Frank Abagnale. Hij valt in een totaal andere categorie. Geen bedrieger zou ooit de uitdaging aankunnen die uit de Hebreeuwse profetieën naar voren komt.

En wat betekent dat? Twee conclusies dienen zich aan. Ten eerste, alleen een Wezen dat buiten de tijd staat kon dit allemaal orkestreren. En ten tweede, het maakt ook Jezus’ andere uitspraken geloofwaardig en waar om serieus overwogen te worden.

In het evangelie van Johannes doet Jezus de uitspraak: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven." Het overweldigende bewijs lijkt er toch op te wijzen dat de handtekening onder deze check geen vervalsing is…


Is Jezus werkelijk uit de doden opgestaan?

De belangrijkste vraag van onze tijd is "Wie is de echte Jezus Christus?" Was hij gewoon een bijzondere man, of de vleesgeworden God, zoals Paulus, Johannes en zijn andere discipelen geloofden?

De ooggetuigen die hem mee hebben gemaakt, spraken en handelden in overeenstemming met hun geloof dat hij fysiek was opgestaan uit de doden na zijn kruisiging. Als zij het bij het verkeerde eind hebben gehad, is het christendom gebaseerd op een leugen. Als ze het bij het rechte eind hadden, echter, zou zo'n wonder alles onderbouwen wat Jezus heeft gezegd over God, hemzelf en ons.

Maar moeten we de opstanding van Jezus Christus op goed geloof aannemen, of zijn er harde historische bewijzen? Meer dan één scepticus begon aan een onderzoek naar de historische feiten met het doel te bewijzen dat de opstanding niet heeft plaatsgevonden. Wat hebben zij ontdekt?

Klik hier voor een kijkje in het bewijsmateriaal voor de meest fantastische claim ooit --- de wederopstanding van Jezus Christus!


Heeft Jezus verteld wat er gebeurt na onze dood?

Als Jezus werkelijk uit de doden is opgestaan, dan weet alleen hij wat er aan de andere kant is. Wat heeft Jezus gezegd over de bedoeling van het leven en onze toekomst? Zijn er vele wegen die naar God leiden, of stelde Jezus dat hij de enige weg was? Lees de onthutsende antwoorden in "Waarom Jezus"


Kan Jezus zin geven aan het leven?

"Waarom Jezus" gaat in op de vraag of Jezus relevant is voor het leven van vandaag de dag. Kan Jezus antwoord geven op de vragen van het leven: "Wie ben ik?", "Waarom ben ik hier?" En "Waar ga ik heen?". Dode kathedralen en crucifixen hebben sommigen tot de conclusie gebracht dat Jezus dat niet kan, en dat hij ons heeft achtergelaten in een wereld die 'door' aan het draaien is. Maar Jezus heeft dingen over het leven gezegd en ons doel hier op aarde, die onderzocht moeten worden voor we hem afschrijven als ongeïnteresseerd of onmachtig. Dit artikel gaat in op het mysterie waarom Jezus naar de aarde kwam...

Kik Hier om verder te lezen over: "Was Jezus de Messias"