;



Vingerafdrukken van een Ontwerper

Opsommend, er zijn drie recente wetenschappelijke ontdekkingen die menig wetenschapper heeft overtuigd van een intelligente Ontwerper die ons heelal plande en schiep:
  1. Het begin van het heelal en zijn wetten
  2. De opmerkelijk afstemming van de natuurwetten waardoor leven mogelijk is
  3. De intense complexiteit van DNA
Dus wat zeggen vooraanstaande wetenschappers over deze opmerkelijke ontdekkingen? Stephen Hawking, algemeen gezien als de belangrijkste theoretisch natuurkundige, vraagt zich af:
"Wat brengt 'vuur' in de vergelijkingen en creëert een universum dat daarmee beschreven kan worden? De gebruikelijke wetenschappelijke aanpak om maar wiskundige modellen op te stellen, kan geen antwoord geven op de vraag, waarom er überhaupt een universum is, dat de modellen kunnen beschrijven."13
Hawking gaat nog dieper als hij zegt: "Je komt niet onder religieuze gedachten uit. Maar ik denk dat de meeste wetenschappers daar liever hun ogen dicht voor houden"14 En zelfs al sluiten veel wetenschappers hun ogen voor de religieuze implicatie van deze nieuwe ontdekkingen, een groeiend aantal geeft nu toe, dat de vingerafdrukken van een Ontwerper zichtbaar worden. (Zie wat vooraanstaande wetenschappers zeggen: http://www.y-origins.com/index.php?p=quotes)

Het feit dat veel wetenschappers nu openlijk spreken over God betekent niet dat alle materialisten, zoals Flew, hun atheïstische ideeën vaarwel zeggen. Sterker, anderen, zoals Richard Dawkins worden juist agressiever tegen geloof in God. Maar als we objectief kijken naar het bewijsmateriaal rond het begin van het heelal en de enorme complexiteit van DNA geven zelfs niet-christen wetenschappers toe dat de vingerafdrukken van een Ontwerpen aan het licht komen.

Dr. Robert Jastrow is er zo een. Jastrow is een theoretisch natuurkundige, die vanaf het begin bij de NASA heeft gewerkt in 1958. Hij heeft de wetenschappelijke doelen helpen opstellen van het maanonderzoek tijdens de Apollo-maanlandingen. Hij heeft NASA's Goddard Instituut voor Ruimteonderzoek opgezet en is er directeur van. Zij doen onderzoek in astronomie en planetenkunde. Jastrow, een agnost, schreef deze gedachten op, en gaf daarmee de mening van veel wetenschappers:

“Voor de wetenschapper die zijn leven heeft doorgebracht in het geloof in de kracht van de rede, eindigt het verhaal als in een boze droom: Hij heeft de berg van Onwetendheid bedwongen; hij staat voor de hoogste piek. En terwijl hij zich optrekt op de laatste rots, wordt hij begroet door een groep theologen, die daar al een paar eeuwen zit.”15
Jastrow noemt zich agnost en heeft geen verborgen christelijke agenda bij het formuleren van deze conclusie. Hij merkt eenvoudig op, dat de Bijbelse visie dat er een begin zat aan het heelal uiteindelijk is bevestigd door de wetenschap. En dat "begin" was niet een willekeurige explosie, maar eerder een nauwkeurig ontworpen gebeurtenis dat menselijk leven mogelijk maakt. En die conclusie komt precies overeen met het Bijbelvers "In het begin schiep God de hemel en de aarde."

Als de Bijbel klopt en God dus bestaat, hoe kunnen we er dan achter komen hoe Hij is? Heeft Hij persoonlijk van Zich laten horen? De ooggetuigen van Jezus Christus melden ons, dat Hij claimde volledig de enig ware God te representeren. En terwijl er velen zijn geweest die zeiden voor God te spreken, hebben de volgelingen van Jezus ons verteld, dat hij voor onderbouwing van die claim zorgde...

Heeft Jezus bewijs geleverd voor het feit dat Hij voor God sprak? Hij moet wonderen hebben verricht, waar scheppingskracht voor nodig is. Maar het meest dramatische wonder was, dat Hij uit de doden is opgestaan. Geen ander persoon in de geschiedenis heeft dat op zijn naam staan. Na drie dagen in het graf opstaan uit de doden. Als dat zo is, heeft Jezus Christus afdoende bewijs gegeven dat Zijn woorden echt die van God zelf zijn...


Is Jezus werkelijk uit de doden opgestaan?

De belangrijkste vraag van onze tijd is "Wie is de echte Jezus Christus?? Was hij gewoon een bijzondere man, of de vleesgeworden God, zoals Paulus, Johannes en zijn andere discipelen geloofden? (Zie: Is Jezus God?)

De ooggetuigen die hem mee hebben gemaakt spraken en handelden in overeenstemming met hun geloof dat hij fysiek was opgestaan uit de doden na zijn kruisiging. Als zij het bij het verkeerde eind hebben gehad is het christendom gebaseerd op een leugen. Als ze het bij het rechte eind hadden, echter, zou zo'n wonder alles onderbouwen wat Jezus heeft gezegd over God, hemzelf en ons. Maar moeten we de opstanding van Jezus Christus op goed geloof aannemen, of zijn er harde historische bewijzen? Meer dan één scepticus begon aan een onderzoek in de historische feiten met het doel te bewijzen dat de opstanding niet heeft plaatsgevonden. Wat hebben zij ontdekt?

Klik hier om een kijkje te nemen in het bewijsmateriaal over de meest fantastische claim ooit: de wederopstanding van Jezus Christus!


Is er een doel aan dit leven?

Het bewijs voor een Schepper brengt de vraag naar voren wat Hij daarmee van plan was. Waarom heeft Hij ons geschapen? Het antwoord van het Nieuwe Testament is, dat een persoonlijke relatie met ons wil hebben. En dat de relatie loopt door Jezus Christus. De Schepper van hemel en aarde is mens geworden om ons te laten zien wat God voor een God was. En om het voor ons mogelijk te maken om Zijn kinderen te worden. Om er achter te komen wat Jezus heeft gezegd over ons doel hier op aarde, zie Doet Jezus er vandaag de dag toe?

Kik Hier om verder te lezen over: "Staan wetenschap en christendom op gespannen voet?"