;



Jezus en de schepping

De ooggetuigenverslagen over Jezus vertellen ons dat Hij voortdurend liet zien dat Hij een scheppende macht had over de natuurwetten. Het Nieuwe Testament vertelt ons, dat Jezus vóór Zijn menswording van eeuwigheid bestond bij Zijn Vader in de hemel. En de auteur van de Hebreeënbrief en ook Johannes en Paulus schrijven over Jezus als Schepper. Paulus vertelt aan de Colosenzen:
"Hij is het Beeld van de onzichtbare God, de Eerstgeborene van heel de schepping. Want door Hem zijn alle dingen geschapen die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zichtbaar en die onzichtbaar zijn: tronen, heerschappijen, overheden of machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen. En Hij is vóór alle dingen, en alle dingen bestaan tezamen door Hem.” Colossenzen 1:15-17 HSV
Toen Paulus zei, dat alle dingen uit het niets door Hem zijn geschapen, was zeker niet de gangbare zienswijze van die tijd. Sterker nog, wetenschappers geloofden dat leven er altijd geweest was in de een of andere vorm.

En materialisten zeiden, als er altijd materie geweest is, is er ook nooit een schepping geweest. Dat bracht een atheïst als Carl Sagan ertoe om voor een internationaal televisiepubliek te verklaren: “...de kosmos is alles wat er is, er is geweest of ooit zijn zal.”2

Sagan’s materialistische kijk op de wereld en de christelijke wereldvisie kunnen niet beide kloppen. De vraag is, “werpt de wetenschap enig ligt op onze herkomst”?

Dus wie moeten we geloven? Dat was de vraag waar de zeventienjarige Jeff Smith mee zat.

Jeff twijfelde. Op kamp had hij gehoord dat Jezus Christus vergeving geeft van zonden en het eeuwige leven. Meer nog, hij had ontdekt, dat het Jezus' doel was, dat wij een leven zouden leiden met bedoeling, doel en hoop. Voor het eerst van zijn leven had Jeff het gevoel dat hij wist waarom hij op aarde was. Hij zocht naar die vergeving van zonden en hij wilde nut en doel in zijn leven.
Maar Jeff had een intellectuele worsteling. Hij wilde in Jezus geloven, maar hield oprecht van wetenschap. Hij vroeg zich af: "is het mogelijk om in zowel de schepping als de wetenschap te geloven?"

Er is goed nieuws voor Jeff en anderen die willen geloven in zowel God als de wetenschap. In de afgelopen decennia heeft een toenemend aantal belangrijke wetenschappers openlijk gesproken over nieuw bewijsmateriaal dat de Bijbelse kijk op Schepping bevestigt. En veel van die wetenschappers geloven zelf niet in God.

Wat is dan dat bewijsmateriaal, waardoor vele wetenschappers het plotseling hebben over de Schepper? Om deze vragen beantwoorden moeten we kijken naar recente ontdekkingen in de astronomie en moleculaire biologie en de feiten voor zich laten spreken. In de artikelen op www.y-Origins.com (nog niet vertaald) gaan we overigens dieper op deze zaak in.

Kik Hier om verder te lezen over: "Staan wetenschap en christendom op gespannen voet?"