;



Madonna zocht het antwoord op de vraag ‘waarom ben ik hier` door een diva te worden. Ze gaf toe: “iK heb lang gedacht dat ik er gelukkig van zou worden wanneer ik maar beroemd zou worden, een fortuin zou maken. Maar er komt een morgen dat je wakker wordt en je realiseert dat je het niet bent. Er was iets niet… Ik wilde doordringen in het ware en blijvende geluk en hoe ik dat kon vinden."1

Andere zijn gestopt met zoeken. Kurt Cobain, de zanger van de band Nirvana kon de wanhoop niet meer onder ogen zien en pleegde zelfmoord toen hij 27 was. Zo vond ook de striptekenaar Ralph Barton het leven zinloos en hij liet het volgende briefje achter toen hij zelfmoord pleegde: "Ik heb maar enkele moeilijkheden gekend, vele vrienden en veel succes. Ik ben van vrouw naar vrouw en van huis naar huis gegaan, heb landen in de wereld bezocht, maar ik heb het gewoon gehad om alsmaar nieuwe dingen te verzinnen om de dag een beetje door te komen"2

Pascal, de grote Franse filosoof, geloofde dat die innerlijke leegte die we allemaal ervaren alleen gevuld kan worden door God. Hij zegt: "Er is een God-vacuum in de harten van mensen die alleen Jezus Christus kan vullen"3 Als dat waar is, kunnen we verwachten, dat Jezus niet alleen het antwoord is op onze vragen naar onze identiteit en over de zin van het leven, maar ook hoop geeft op het leven na de dood.

Kan er zin zijn aan het leven, zonder God? Niet volgens atheïst Bertrand Rusell, die schreef: “Behalve wanneer je aanneemt dat er een god bestaat, is de vraag naar de zin van het leven zinloos.”4 Russell legde zich er bij neer slechts ‘weg te rotten’ in het graf. In zijn boek, “Waarom ik geen christen ben”, wijst hij alles van de hand wat Jezus heeft gezegd over de zin van het leven, ook zijn belofte van eeuwig leven.

Maar als Jezus de dood werkelijk overwonnen heeft, zoals ooggetuigen zeggen (Zie: Is Jezus uit de doden opgestaan), dan is Hij de enige die ons kan vertellen waar het leven nu eigenlijk om gaat en antwoord kan geven op de vraag “Waar ga ik geen?” Om te begrijpen hoe Jezus’ woorden, leven en dood onze identiteit inhoud kan geven en zin aan ons leven en hoop voor de toekomst, moeten we begrijpen wat Hij heeft gezegd over God, over ons en over zichzelf.

Kik Hier om verder te lezen over: "Doet Jezus er vandaag de dag toe?"